Gezonde granola maken

Ken je dat? Je rolt uit je bed, nog helemaal duf. Er springt een kind (of meer) om je heen. Dat moet in de kleren en ergens wil je ook nog wat eten. Ik ben helemaal geen ochtendmens, dus het duurt altijd even voordat ik op gang ben. Als ik weet dat ik mijn zelfgemaakte gezonde granola geduldig op mij wacht, hoef ik niet meer na te denken over het ontbijt. Samen met een bakje yoghurt en een beetje fruit, heerlijk!

Ik heb verschillende varianten uitgeprobeerd. Deze is favoriet! Met dit recept maak je een grote pot vol. Mijn dochter en ik doen er een kleine week mee. 🙂

Klaar voor? We gaan gezonde granola maken!

Gezonde granola maken

Ingrediënten

via GIPHY

Recept gezonde granola maken

Verwarm de oven voor op 165 graden (hetelucht). Heb je geen heteluchtoven, zet dan de oven 20 graden warmer.

Weeg de havermout en de havervlokken af. Weeg ook de pitten af. Hak de pinda’s in kleinere stukjes. Heel erin kan ook, maar let op met kleine kinderen! Meng alles door elkaar, ook de kruiden.

Weeg de olie en de honing af. Als de honing niet vloeibaar is, warm het mengsel dan 20 seconden op in de magnetron. Meng het daarna met de rest. Ik meng alles op de bakplaat, dat kan ook!

Bekleed een ovenplaat met bakpapier. Stort daar het mengsel op. Schuif de plaat in de oven en bakken maar! Elke 10 minuten even roeren. Bij mij is het na zo’n 30 minuten klaar, maar kijk ook vooral wat jij lekker vindt.

Laat het afkoelen en doe daarna de rozijnen en cornflakes erbij. In de pot en klaar! Deksel pas dicht als de boel helemaal is afgekoeld. Dan is het 2 weken houdbaar. Maar ik beloof je: die granola gaat de 2 weken niet halen. 😉

Eet smakelijk!

Boksend meer zelfvertrouwen krijgen

Zorggrens

Offline

We plannen je graag in voor een gratis proefles. Je hoort snel van ons!

08:43
Stuur ons een appje voor een gratis proefles